Zoeken
Voer een zoekterm in:

Veel gestelde vragen

 
Hoe wordt koffie gemaakt met een volautomatische koffiemachine? Wat is het verschil met een traditioneel filterkoffiezetapparaat?
meer minder

In een volautomatische koffiemachine worden de koffiebonen vers gemalen. De koffie wordt in korte tijd en onder hoge druk bereid. Bij een traditioneel filterkoffiezetapparaat stroomt het water zonder druk door de filter met gemalen koffie. Door de hoge druk in een volautomatische koffiemachine worden de aroma's snel vrijgegeven. Bij een klassiek filterkoffiezetapparaat heeft de koffie meer tijd nodig om zijn volledige aroma prijs te geven.

Waar kan ik de Melitta toestellen kopen?
meer minder

Onze volautomatische koffiemachines zijn verkrijgbaar in elektronicawinkels en speciaalzaken. Vind hier een winkel in uw buurt.

Waar kan ik accessoires kopen voor de volautomatische koffiemachines van Melitta®, zoals reinigingstabletten en ontkalkingspoeder?
meer minder

Onze accessoires zijn verkrijgbaar in de elektronicawinkels die onze volautomatische koffiemachines verkopen.

Hoe lang heb ik garantie op een nieuwe Melitta®?
meer minder

De huidige garantievoorwaarden gelden voor alle nieuwe toestellen. U kunt de precieze voorwaarden hier bekijkne.

Waarvan is de molen gemaakt?
meer minder

De molen in uw Melitta® Caffeo® volautomatische koffiemachine is gemaakt van gehard staal en dus bijzonder duurzaam.

Welke melk kan ik het beste gebruiken om stevig melkschuim te krijgen?
meer minder

Om stevig melkschuim met fijne poriën te krijgen, is het belangrijk dat u koude melk gebruikt (4-8°C). De melk moet minstens 3,3 g eiwitten bevatten per 100 ml. Een hoger eiwitgehalte is nog beter. Het vetgehalte is alleen belangrijk voor de volle smaak. Gebruik zo vers mogelijke melk en vermijd melk waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken.

Waarom zet de machine geen koffie meer? Waarom komt er geen koffie uit de uitloop?
meer minder

a) De zetgroep is mogelijk verstopt.
Verwijder de zetgroep volgens de gebruiksaanwijzing en reinig de metalen zeef in de zetgroep met warm water. Voel aan het oppervlak van de zeef of er geen koffieresten zijn achtergebleven. Plaats tot slot de zetgroep terug in de machine.

Voor Caffeo® Bistro / Caffeo® Lounge / Caffeo® Gourmet /Caffeo® CI® / Caffeo Barista® T / Caffeo Barista® TS:
Open het deksel van de vulkoker voor gemalen koffie minstens 5 seconden en sluit het weer. Druk op de koffiezetknop om het spoelprogramma te starten.

b) De instelling van de molen is mogelijk te fijn.
Stel de hendel van de molen in op grof en pas de instelling aan na iedere 500 - 1.000 kopjes koffie.

c) Voer het reinigings- en ontkalkingsprogramma uit.

Waarom maalt de machine geen koffiebonen meer?
meer minder

De bonen vallen mogelijk niet in de molen. Te vettige bonen zijn een mogelijke oorzaak.  Reinig het bonenreservoir met een vochtige doek en een normaal, mild afwasmiddel. Zorg ervoor dat er geen vloeistof in de molen terechtkomt. Klop indien nodig lichtjes tegen het bonenreservoir.

Voor Caffeo® Bistro / Caffeo® Lounge / Caffeo® Gourmet /Caffeo® CI® / Caffeo Barista® T:
Controleer of de tuimelhendel of schuifknop op de Bean Select naar een van de vakken van het bonenreservoir wijst. Verplaats de hendel voorzichtig van de ene stand naar de andere.

Op het display verschijnt de melding dat het lekbakje moet worden geledigd, maar dat heb ik zonet gedaan.
meer minder

Maak het lekbakje alleen leeg als de machine is ingeschakeld. Als de machine uit staat, zal de sensor niet registreren dat het lekbakje is geledigd en wordt een foutmelding weergegeven. Schakel de machine in, trek het lekbakje uit de machine en plaats het terug.

Waarom kleurt het water grijs nadat ik de Claris® waterfilter in de machine heb geplaatst?
meer minder

De grijze kleur is te wijten aan de actieve koolstof die uit de machine wordt gespoeld wanneer de waterfilter in de machine wordt geplaatst. Dit is volkomen normaal en onschadelijk voor de gezondheid.

De koffie smaakt te bitter.
meer minder

a) Er zijn mogelijk koffieresten zoals koffieolie achtergebleven in de zetgroep. Reinig de zetgroep met zuiver water. Kijk goed of er geen koffieresten op de zeef zitten. Voer indien nodig het reinigingsprogramma uit met Melitta® PerfectCLEAN reinigingstab.

b) De machine moet mogelijk worden ontkalkt.
Ontkalk de machine met het geïntegreerde ontkalkingsprogramma. Gebruik Melitta® AntiCALC ontkalkingsmiddel. Dit middel is perfect geschikt voor uw machine en verwijdert voorzichtig en grondig alle kalkaanslag.

c) De instelling van de molen is mogelijk te fijn.
Stel de molen tijdens het malen in op een grovere stand.

d) Hebt u een andere soort koffie gebruikt?
Onze aanbeveling: gebruik producten van de beste kwaliteit.

De koffie is te slap.
meer minder

a) Het is mogelijk dat de koffiebonen niet in de molen vallen. Te vettige bonen zijn een mogelijke oorzaak. Reinig het bonenreservoir met een vochtige doek en een normaal, mild afwasmiddel. Zorg ervoor dat er geen vloeistof in de molen terechtkomt. Klop indien nodig lichtjes tegen het bonenreservoir.

b) De instelling van de molen is mogelijk te grof.
Stel de molen tijdens het malen in op een fijnere stand.

c) Hebt u een andere soort koffie gebruikt?
Onze aanbeveling: gebruik producten van de beste kwaliteit. Voor espresso raden we espressobonen aan.

De koffie is te sterk.
meer minder

a) De koffiesterkte is mogelijk te hoog ingesteld.
Verminder de koffiesterkte of verhoog de hoeveelheid water.

b) De instelling van de molen is mogelijk te fijn.
Stel de molen tijdens het malen in op een grovere stand.

c) Hebt u een andere soort koffie gebruikt?
Onze aanbeveling: gebruik producten van de beste kwaliteit.

Ik hoor een piepend geluid wanneer de koffie wordt bereid en/of de uitloop wordt gespoeld.
meer minder

Als de machine nieuw is, hoeft u zich om dergelijke geluiden geen zorgen te maken wanneer de machine de eerste keren wordt gebruikt of gespoeld. De geluiden zullen na een tijdje verdwijnen.

Wat moet ik doen als er een foutmelding op het display verschijnt?
meer minder

Kijk in het hoofdstuk "Storingen verhelpen" in de gebruiksaanwijzing. Als u er niet in slaagt om het probleem op te lossen of uw machine weer goed te laten werken, neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 0183-642 642 (lokaal tarief). De hotline is open van maandag tot vrijdag.