Toegankelijkheidsverklaring
1. Algemene beschrijving van onze Digitale Diensten
De bedrijven van de Melitta Group bieden digitale diensten aan op het gebied van elektronische handel. Ons digitale aanbod omvat:
• Websites en mobiele applicaties (apps) voor diverse eindapparaten
• Online winkels voor de aankoop van onze producten en diensten
• Platforms om u te abonneren op onze nieuwsbrief
• Portalen voor deelname aan prijsvragen, cashback-acties en andere klantloyaliteitsmaatregelen
• Systemen voor het registreren van apparaten en het indienen van intrekkingen, klachten en reparatieopdrachten
Deze digitale aanbiedingen stellen onze consumenten in staat om contracten met ons af te sluiten.
2.Beschrijving van de toepasselijke wettelijke vereisten en de bevoegde markttoezichtautoriteiten
Onze digitale diensten zijn onderworpen aan toegankelijkheidseisen in overeenstemming met EU-richtlijn 2019/882 (Europese toegankelijkheidswet) en de nationale implementaties ervan en de relevante markttoezichtautoriteiten in de EU-lidstaten waarin we actief zijn, waaronder
ISO-code Uitvoeringswet Markttoezicht
BE Loi relative à l'accessibilité de certains produits et services aux personnes handicapées Service Public Fédéral Économie (SPF Économie) economie.fgov.be Afhankelijk van de regio: regionale autoriteiten
3. Beschrijving van hoe onze Diensten voldoen aan de toegankelijkheidsvereisten
We streven ernaar om ons digitale aanbod toegankelijk te maken in overeenstemming met de wettelijke vereisten. De specifieke technische maatregelen zijn gebaseerd op de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) versie 2.2 met conformiteitsniveaus A en AA. Om de conformiteit te beoordelen, werden geautomatiseerde tests, handmatige tests en functionele tests met ondersteunende technologieën uitgevoerd door ons interne team van experts (zelfbeoordeling). We laten ons leiden door de vier basisprincipes van toegankelijkheid:
3.1 Waarneembaarheid
• We bieden tekstalternatieven voor niet-tekstuele inhoud zoals afbeeldingen en afbeeldingen
• Onze content is zo ontworpen dat deze in verschillende vormen kan worden gepresenteerd
• We letten op voldoende contrasten tussen tekst en achtergrond
• Audio- en video-inhoud wordt voorzien van ondertiteling of transcripties
3.2 Bruikbaarheid
• Alle functies kunnen via het toetsenbord worden bediend
• Gebruikers hebben voldoende tijd om inhoud te lezen en te gebruiken
• We onthouden ons van inhoud die epileptische aanvallen kan veroorzaken
• We bieden hulp bij navigatie en oriëntatie
3.3 Begrijpelijkheid
• Teksten zijn leesbaar en gemakkelijk te begrijpen
• Websites gedragen zich voorspelbaar
• We helpen gebruikers om fouten te voorkomen en te corrigeren
3.4 Robuustheid
• Onze inhoud is compatibel met huidige en toekomstige technologieën
• We gebruiken een programmering die voldoet aan de norm
4. Niet-toegankelijke inhoud
De volgende inhoud van ons digitale aanbod voldoet nog niet volledig aan de toegankelijkheidsvereisten.
• Gebruiksaanwijzing voor koffiemachines en andere huishoudelijke producten (PDF-formaat): Deze gebruiksaanwijzingen en PDF-documenten met een soortgelijk doel hebben betrekking op producten die niet binnen het toepassingsgebied van de relevante nationale uitvoeringswetten van de Europese toegankelijkheidswet vallen. Bovendien is deze inhoud gemaakt voordat de nationale implementatiewetten in werking traden en valt deze onder de vrijstelling voor archiefdocumenten. Hoewel er geen wettelijke verplichting is om dit te doen, werken we eraan om nieuwe gebruiksaanwijzingen en andere PDF-documenten geleidelijk toegankelijk te maken en te vervangen. Indien nodig zullen wij deze inhoud op verzoek in een alternatief formaat ter beschikking stellen.
• Productafbeeldingen in oudere catalogi en archiefgebieden: Sommige oudere productafbeeldingen in archiefgebieden van ons digitale aanbod hebben nog geen volledige alt-tekst of voldoende beschrijvingen. Deze content is tot stand gekomen voordat de nationale implementatiewetten van de Europese Toegankelijkheidswet in werking traden en valt onder de vrijstelling voor archiefdocumenten. We zijn continu bezig om productafbeeldingen in actieve verkoopgebieden te voorzien van betekenisvolle alt-tekst.
• Chatbot-functie: Onze chatbot voldoet momenteel niet aan alle toegankelijkheidseisen. We werken momenteel aan een toegankelijke versie van onze chatbot en zullen tijdens de overgangsperiode gelijkwaardige alternatieve communicatiekanalen aanbieden die op verzoek toegankelijk zijn.
• Tijdelijke campagnepagina's en marketingacties: Sommige van onze tijdelijke actiepagina's en speciale acties die niet direct deel uitmaken van het aankoopproces (geen mogelijkheid tot het sluiten van een contract) voldoen nog niet aan alle toegankelijkheidseisen. Deze pagina's vallen niet binnen het kerngebied van de elektronische handel, aangezien ze niet rechtstreeks dienen voor het sluiten van een contract. Alle campagnepagina's die directe aankoopopties bevatten, krijgen voorrang op het gebied van toegankelijkheid. Voor puur informatieve en marketingpagina's implementeren we geleidelijk toegankelijke alternatieven. De essentiële informatie uit deze campagnes is altijd toegankelijk via onze toegankelijke webshoppagina's.
• Ingesloten video's van externe bronnen: We kunnen geen volledige toegankelijkheid garanderen voor sommige ingesloten video's van externe aanbieders, omdat deze inhoud buiten onze controle valt. We proberen deze aanbieders aan te moedigen om hun content toegankelijk te maken.
5 Feedback en contact
We streven ernaar om de toegankelijkheid van ons digitale aanbod voortdurend te verbeteren. Als u belemmeringen opmerkt bij het gebruik van onze websites, webwinkels of apps, laat het ons dan weten:
Contact voor feedback over toegankelijkheid:
E-mailadres: verbraucherservice.me-h@melitta.de
We zullen uw feedback beoordelen en u binnen een maand een reactie geven.
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 09.07.2025.