Connect-app
De Melitta® Connect-app kan worden gebruikt op alle Android-smartphones met Android 4.3 en hoger. Apple-apparaten worden ondersteund vanaf de iPhone 5s met iOS 10 en hoger. Bluetooth low-energy ondersteuning is ook verplicht.
Zorg er eerst voor dat uw smartphone wordt ondersteund door de Melitta® Connect-app. Voor de installatie is 50 MB (Android) of 70 MB (iOS) vrije geheugenruimte nodig. De app kan worden gedownload in de Google Play Store of de iOS app store onder "Melitta® Connect". Om de inhoud van de app volledig te synchroniseren, is ook een bestaande en stabiele internetverbinding vereist wanneer de app voor het eerst wordt opgestart.
Hoewel onze app is geoptimaliseerd voor smartphones, is hij in principe ook compatibel met tablets en functies daarop. Om de app op een iPad te installeren, moet de filter in de app store worden omgeschakeld van "alleen iPad-apps" naar "alleen iPhone-apps". De Melitta® Connect app is dan terug te vinden en te installeren op de iPad.
Als je een probleem hebt met de Melitta® Connect-app, zorg er dan voor dat de nieuwste versie van de app is geïnstalleerd. Als het probleem met de app zich blijft voordoen, neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld bij de beschrijving van het probleem ook de volgende gegevens: – Serienummer van het koffiezetapparaat – Softwareversie van het koffiezetapparaat (menu: Instellingen > Softwareversie) – Fabrikant, model en besturingssysteem van de smartphone – App-versie (vermeld in het impressum van de app) – Stapsgewijze beschrijving van hoe het probleem is ontstaan (indien mogelijk met foto's)
Zorg er eerst voor dat noch de smartphone, noch de automatische koffiezetapparaat is gekoppeld aan een ander apparaat. De Bluetooth-verbinding moet tot stand worden gebracht met de app, niet via de apparaatinstellingen van de smartphone. Als u uw smartphone al hebt gekoppeld via de apparaatinstellingen, verwijder dan eerst deze koppeling en breng een verbinding tot stand via de app. Om verbinding te maken met de automatische koffiezetapparaat, moet de koppeling (eerste verbinding) vooraf zijn gelukt. Activeer Bluetooth op je smartphone en zorg ervoor dat je verbonden bent met internet. Activeer Bluetooth-koppeling in het menu van uw automatische koffiezetapparaat onder Bluetooth → Connect (teller van 60 seconden telt af). Zoek in de app naar uw automatische koffiezetapparaat (serienummer) onder apparaataansluiting en selecteer deze om verbinding te maken. Na deze eenmalige koppeling hoeft de verbinding met de automatische koffiezetapparaat dan alleen nog maar vanuit de app te worden geactiveerd. Zoek hiervoor opnieuw naar uw automatische koffiezetapparaat (serienummer) in de app onder apparaataansluiting en selecteer deze om aan te sluiten. De smartphone moet zich binnen het ontvangstbereik bevinden (ongeveer 5 tot 10 meter) en Bluetooth moet zijn geactiveerd. Verwijder bij verbindingsproblemen alle bestaande verbindingen in het menu van uw Barista Smart® onder Instellingen → Bluetooth → Fabrieksreset. Verwijder indien nodig de koppeling op uw smartphone onder Instellingen → Bluetooth-→ Selecteer het serienummer van de barista → Verbinding annuleren/verwijderen. Het koppelen en verbinden kan nu opnieuw worden uitgevoerd.
De volgende flyer beschrijft mogelijke oplossingen voor veel voorkomende verbindingsproblemen met Android-apparaten: flyer
Locatie delen is een vereiste van het Android-systeem voor het gebruik van Bluetooth. Naast uw toestemming moet het delen van locaties ook worden ingesteld in uw Android-instellingen. Er worden echter geen locatiegegevens geregistreerd of opgeslagen.
De geadresseerde knop kan niet worden geselecteerd. Het registreren, vervangen of verwijderen van een waterfilter kan alleen worden uitgevoerd in de Barista Smart-instellingen. Raadpleeg de handleidingen of de gebruiksaanwijzing voor meer informatie.
Alleen het serienummer van de Barista Smart wordt weergegeven in de instellingen van het Bluetooth-besturingssysteem, niet de naam van het automatische koffiezetapparaat.
Een bestaande Bluetooth-verbinding is vereist zodat de app Barista Smart-functies kan activeren. Een dergelijke Bluetooth-verbinding is niet mogelijk als de Barista Smart is uitgeschakeld. Het apparaat kan daarom niet via de app worden ingeschakeld.
De app biedt de mogelijkheid om de inhoud weer te geven in het Duits, Engels, Nederlands, Frans, Lets, Litouws, Pools, Russisch, Chinees en Koreaans. De app selecteert automatisch de taal die is geselecteerd of ingesteld als de taal van het besturingssysteem op het mobiele apparaat.
Druk op het kleine koffiezetapparaatsymbool in de rechterbovenhoek van de app. Dat geeft een overzicht van de barista waarmee u bent verbonden en stelt u in staat om op "Verbinding verbreken" te drukken.
Om technische redenen is het wijzigen van recepten alleen mogelijk als uw mobiele apparaat en de Barista Smart met elkaar verbonden zijn.
Het is niet mogelijk om twee mobiele apparaten tegelijkertijd aan de Barista Smart te koppelen.
We hebben nog geen specifieke app voor slimme horloges gepubliceerd.
Lets/Litouws worden door Apple niet als iPhone-taal aangeboden. Apps en websites die Lets/Litouws ondersteunen, kunnen echter nog steeds in deze talen worden weergegeven. Om dit te doen, navigeert u als volgt: "Instellingen" --> "Algemeen" --> "Taal en regio". Selecteer het item "Andere talen" en voeg Lets/Litouws toe. Hieronder volgt een opmerking over het gebruik van de geselecteerde talen. Selecteer "Geef voorkeur aan Lets/Litouws". De voorkeurstaal verschijnt dan op de eerste plaats onder het menu-item "Voorkeurstaalvolgorde". Apps en websites gebruiken altijd de eerste ondersteunde taal uit deze lijst. Alle andere inhoud van het mobiele apparaat wordt weergegeven in de geselecteerde iPhone-taal.
Onder Android is het grootste deel van de inhoud direct zichtbaar. Het laden van inhoud met een relatief groot bestandsformaat (bijv. tutorials) duurt echter langer; Deze inhoud ontbreekt dus in eerste instantie of er wordt een oude status weergegeven (bij het schakelen van apparaten). Nadat u het land en de appliance hebt geselecteerd of nadat u van apparaat bent gewisseld, wordt alle app-inhoud volledig geladen onder iOS voordat deze voor u zichtbaar wordt. De tijd die nodig is voor het laadproces is afhankelijk van de kwaliteit van uw internetverbinding. Zorg er daarom voor dat je een stabiele internetverbinding hebt.
U kunt uw Barista bedienen met Siri-snelkoppelingen. Maak een nieuwe snelkoppeling aan in de app "Snelkoppelingen" op uw iOS-apparaat en zoek naar de Melitta® Connect-app. Hier kunt u alle beschikbare Siri-snelkoppelingen zien en bijvoorbeeld een snelkoppelingsopdracht maken voor uw opgeslagen favoriete recept.
Neem dan direct contact op met onze klantenservice.
Door de verscheidenheid aan verschillende mobiele apparaten is het erg moeilijk om algemeen toepasbare hulp te bieden. Vaak is het crashen van de app het gevolg van een volledig geheugen van de mobiele terminal. Sluit ongebruikte applicaties en maak het geheugen indien nodig leeg.
De Bluetooth-symbolen zijn geïntegreerd met softwareversie 0258-00 21 -008 Disp 0123.